27 mars 2013

2 underbara dagar :)

Igår så lämnade jag Charlie vi 8 halv 9 någonting, efter det gick jag hem och slappa lite för att sen börja göra i ordning mig ungefär runt halv 11 :P, för jag och Emelie hade planerat att gå ut till Tornby/Ikano och glo lite, först åt vi lite mat sen vart det att gå och kolla lite i affärer så jag hittade nya brillor, ett linne och en tjockare tröja :) Sen sprang klockan verkligen iväg så helt plötsligt var kl 15 och det var dags att hämta Charlie på dagis, Han vart super glad som vanligt och ville hem direkt så kom vi hem och busade hela dagen, sjöng, dansa och sen skulle ju självklart Charlie som alltid spela spel på Emelies mobil ;)
Efter det så käkade vi lite mat och som vanligt får charlie välja vad han vill ha så det vart spagetti,köttbullar och gurka ;)

Sen gick klockan så fort att det var dags för sängen för Charlie han får vara uppe lite längre eftersom han sover en timma på dagis fortfarande som jag ska säga till om snart för det tar extra lång tid innan han somnar. sen satt jag och Emelie hela kvällen och garva åt fula / roliga bilder !! tyckte vi iaf ingen kan ha lika dålig humor som oss hahaha, sen kollade vi även på en film :)

Och idag började natten/dagen mindre bra för Charlie vaknade kl 3 på natten så jag sa att jag var trött, och gullungen säger " men sätt på en film åt mig, så kan du lägga dig en stund till" :D
Känns jätte fel att lägga sig i sängen igen eftersom han är vaken men han bryr sig inte han har ju sin Dora film Hahaha.. Sen när jag gick upp behövde jag inte stressa som jag trodde att jag skulle få göra.. Charlie skulle ju vara utklädd idag till dagis så det vart att sätta på honom skjorta, väst, slips och byxor sen även måla mustasch,skägg och fräknar ;) ena sekunden när han kollade sig i spegeln sa han att han var snygg och andra sekunden bara skrek och grät han  att jag skulle ta bort det för att han tyckte att han var ful men det gav med sig och han var jätte fin när han kom till dagis och alla fröknarna var utklädda oxå :) men däremot vart jag riktigt besviken för det var bara 1-2 till barn som var utklädda :S .. men men då har ju iaf charlie fått uppleva det roliga :D.. Jag gick Emelie direkt efter och tog en kaffe sen åkte vi till skolan vid 9 :) Emelie skulle ha en metodövning och jag skulle ha lektion i medicin 2 men jag vart så jäkla förbannad har inte varit där på ungefär 2 veckor sen när vi hade suttit där i 10 minuter så säger hon att vi ska få en hemläxa så vi får gå hem :S.. SUCK !!
Men jag var ändå kvar satt i bibloteket sen kom Kenneth och bjöd mig på en kaffe så vart sittandes där en stund var meningen att jag skulle åka hem vid 12 men Emelie frågade så snällt  om jag kunde stanna kvar för hon skulle på möte vid 13 så vi åkte hem tillsammans och hämtade charlie sen gick vi hem till henne :D fikade och pratade lite sen vid 18 gick vi hem åt lite mat och nu badar charlie han ska väl snart gå upp för att sen gå och sova så jag kan slänga mig i en varm dusch och mysa ner mig i soffan sen ;)

Imorgon blir det en tripp till ikano för att titta på skor och kanske någonting att ha på sig på fredag :D..

Puss & Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar