22 mars 2013

Inlägg om min vikt

Idag ska jag prata om min vikt. Vilket jag aldrig gör annars men nu börjar jag faktiskt bli lite orolig men ändå rätt glad.

Har alltid hatat min kropp min vikt.
Innan jag fick charlie eller innan jag vart gravid kanske man ska säga så mådde jag mycket dåligt men jag visste igentligen inte varför jag gick ner hur mycket i vikt som helst utan att göra någonting jag var aldrig sugen på mat och ingen kände igen mig eller om jag träffade någon så påpekade dom alltid att jag hade blivit jätte smal och att jag alltid såg trött ut, var alltid blek och hade svarta ringar under ögonen . Då trodde jag och dom närmaste (min familj) att jag hade börjat få ätstörningar alternativt anorexia. Men grejen var att jag aldrig ville se ut så jag ville inte och försökte inte ens gå ner i vikt . Allt såg svart ut för mig !! Jag vägde då bara mellan 50-53 kg vilket jag aldrig gjort förut..

Sen hände något som ändrade hela mitt liv kommer ihåg det som igår den 11 mars 2009 visade det postivit att jag var gravid jag försökte göra allt för att den lilla i magen skulle må bra för att abort för mig fanns inte har alltid varit emot det .. Jag slutade röka, äta som vanligt och förbereda mig för att bli mamma att jag skulle få ett barn och uppfostra det så bra som möjligt.
Att han skulle få ett underbart liv .. 

Jag gick upp i vikt och började må bättre och bättre för varje dag under graviditeten gick jag upp 20 kilo .. Vilket många brukar tycka är jobbigt. men jag tyckte det var positivt :)

Sen den 23 November kom våran underbara prins till världen ..

Sen dess har vilkten legat mellan 67-70 kilo vilket jag inte brydde mig om, 
Varje gång jag kollar på min son känner jag lycka, att det var han som vände mitt liv till något bra, men jag kan fortfarande undra och sitta och tänka på hur mitt liv skulle se ut om jag inte hade blivit gravid då. hade jag fortfarande mått dåligt gått ner ännu mer i vikt mot min vilja ? kanske hade gått så långt att jag verkligen fick diagnosen anorexia kanske till och med blivit inlagd på sjukhus för att jag inte orkade med det där mer ..

Varför jag just kommer in på det här nu är för att jag har ungefär samma symtom igen.
Sen jag vart ensamstående nu igen så har jag under 3 veckor rasat i vikt nu väger jag 60 kg så jag har gått ner hela 7-8 kg vilket jag inte ens vill jag har inget aptit längre kan knappt äta godis fast jag är sugen på det. Varje gång jag äter mat eller något godis sätter det sig som en klump i magen och jag börjar må illa . Vad beror det på ? jag har ingen ork heller överhuvudtaget. det ända jag vill göra är att börja träna inte gå ner i vikt för jag trivs med hur jag ser ut jag vill bara träna upp mig lite. 

Just nu går inte skolan bra heller har inte varit där på 2 veckor nästan, Känns super jobbigt jag vill ju bli klar i skolan men min kropp vill något helt annat ..

Någon som vet varför ? jag orkar inte med det här mer vill bara komma tillbaka till mitt vanliga liv vill orka med charlie bättre fast jag vet att när han är hemma lägger jag hela min ork på honom han är allt jag har just nu.

Och sen har jag rätt fina ärr efter operationen jag gjorde nyligen när jag tog bort blindtarmen .

Bilderna är tagna nyligen pga av att jag vill se på bild hur mycket jag igentligen har gått ner ..


Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar