18 april 2013

Blir så trött :@


Fyfan är det än jag kan säga, jag som själv letar lägenhet nu blir ju inte glad över att se det här direkt,
Att man kan få stå i kö i 4 år innan man får något nytt :@

Och ja varför tror ni att det är så? för att vi ANTAGLIGEN tar in för många invandrare, dom får ju allt när dom kommer hit, och det första dom får är ju en bostad/lägenhet, och vi svenskar ska få vänta i över 4 år, Helvete ska vi lida för att NI tar in för många invandrare det är ju helt sjukt, sen är det ju jätte kul att det är en utländsk som är bostadsminister och att han just nu hanterar bostadsbristen,
Jag vill oxå säga att jag INTE är rasist  men det har blivit lite föööör mycket nu prat om vad vi svenskar inte får ha och får ha, vi får ju inte ens ha kvar våran svenska traditioner pga av delvis vi svenska som vill välkomna invandrare hit så att dom känner sig trygga och har det bra här men även politikerna som tänker helt fel ibland tycker jag fattar mig inte längre på sverige..
Ska vi svenskar tänka på allt vi gör ?? som vid lucia förra året, läser man om att man inte får ha lucia tåg och allt det där . jätte kul att vissa barn inte får vara med då om vi FÖRÄLDRAR har satt på sina barn "fel" kläder !! Varför ska våra svenska barn lida för ? Ska jag aldrig få höra mitt barn sjunga tex "du gamla du fria" eller "nu grönskar det" på hans avslutning ? Snart kommer väl inte barnen ha avslutning eller konfirmation i kyrkan snart kommer vi väl stå i en moské eller något ist !!!!

Ska vi behöva flytta till en annan stad och hitta jobb i någon annan stad bara för att vi SVENSKAR inte får plats ? det är ju det arbetsförmedlingen säger varje gång " ja om det inte finns något jobb ledigt här så får ni ju flytta till en annan stad eller hitta jobb i någon annan stad " Ja men det är ju jätte lätt när man har barn här på 3,5 år som går på dagis, jag själv som inte har pengar nu, så vi ska lämna vårat liv här, våra famijer och vi ska lida för att ni sätter alla invandrare på ETT och SAMMA ställe .. det godkänner inte jag !! usch blir så irriterad över det här, och jag är nog fan inte den ända heller.
Nu i den här texten kanske jag har överdrivit lite och har dragit ut det jag igentligen skulle prata om men jag tänker fan inte vänta i 4 år på en lägenhet jag har bott här i samma lägenhet i 3 år och trivs inte för fem öre, men men får väl vänta 4 år till då .. SKIT SAMHÄLLE !!!!!!

Puss hej





4 kommentarer:

  1. Som hos Stockholms bostad då, 400 000 (!!!) står i kö! :( <3

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja det är ju sjukt !!! Skrattretande <3

    SvaraRadera
  3. Varför säger du att du inte är rasist? Dina tankar är helt klart rasistiska o inskränkta. Bor du inte i en lägenhet nu? Lever du i ett land utan krig? Ditt barn lever ett fredfullt liv och får äta sig mätt varje dag. Varför missunnar du andra detta? Att vara svensk handlar väl inte om att få ha sin avslutning i kyrkan. Att vara svensk måste handla om att hjälpa varandra, att vara öppen till nya människor som har det svårt.
    Blir det galet är det iaf inte invandrarnas fel utan politikerna. Det är dem du ska hoppa på och uttrycka din avsky emot, inte andra medmänniskor.
    /Lina

    SvaraRadera
  4. Jo om du inte läste allt så skrev jag oxå om att politikerna gör helt fel ..

    Och som sagt, om någon hade något negativt att skriva om vad JAG tycker på MIN blogg så behöver man inte kommentera

    SvaraRadera