23 maj 2013

Bränderna i skäggetorp !


Som sagt igår när jag skulle ta sista ciggen innan jag skulle sova så kände jag en konstig doft kollade bort mot pressbyrån och såg att det rök. Självklart sprang jag bort dit och kollade för jag hörde varken brandkåren eller polisen . Så jag ringde 112 och sa att det brann i en återvinnings container,
I sambadn med att jag pratade med 112 så ser jag en kille på cykel kvar där åkte fram ett antal gånger en av gångerna fotade han med sin iphone, sen när han såg polisen så stack han direkt och åkte förbi mig mot rosendalsskolan.. tänkte inte mer på det utan stod och kollade så brandkåren och allt kom.


Efter det gick jag in och satte mig vid datorn och fick se att snabba nyhetsbilder hade skrivit ut på facebook att det även brann vid rosendalsskolan i en fristående byggnad ! SHIT tänkte jag direkt Charlies dagis. men efter det frpgade jag runt och får höra att det är en lekstuga/leksaksförråd som braan fick även höra det från min mamma för dom var ute och gick en sväng, dom gick även förbi skäggetorpsskolan och där var ett flertal fönster sönderslagna .. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar