27 september 2013

Ambulans+Akuten :'(

Jag fredagen vart ju inte som man tänkt sig kan jag ju lova sitter fortfarande i chock och skakar !

Charlie skulle ju till pappa idag och han kom runt kvart över 5, Charlie gick och knuffa på mig och sen trodde jag inte att han kom så fort så jag skulle bara flytta på mig lite och pang sa det rakt in med höger sida av huvudet ända från tinningen ner på hakan slog han i kanten på garderoben i hallen :( .. Vi kylde ner det med kallt ifrån frysen han grät nästan konstant i 10 min vi satt i hallen hela tiden med honom tills han kom till mig och skulle kramas så bara såg vi hur blek han blev sen bara föll han ihop fick ingen kontakt med honom och han slutade andas en kort stund så Martin kasta sin telefon till mig och jag ringde 112 och sa allt va som hade hänt han frågade massor och Charlie vaknade till lite men försvann lika fort och bara mumla öppnade inte ögonen någongång. Ambulansen kom sjukt fort fast det kändes som en evighet dom åkte med ill. fart hit. När jag hörde dom där ute och Martin sprang ut och jag satt där med Charlie så kom chocken jag började gråta som tusan . Sen kollade dom så allt såg bra ut han var fortfarande inte är helt kontaktbar och han va borta nästan i hela 15 min, fick embla plåster, sen fick vi gå ut till ambulansen dom bar honom ut och några sekunder efter vaknade Charlie till när han märkte att han inte va hos någon av oss så då började han gråta och öppna ögonen dom spände fast honom i sängen i ambulansen och vi åkte iväg och i ambulansen kvickna Charlie till och vart sig själv igen han prata med den underbara ambulans sjukvårdaren och lös med en ficklampa hela vägen han brydde sig inte alls om mig <3 ..

Väl framme på akuten fick han en nalle och dom stod redan i ett rum och väntade på oss kollade så allt såg bra ut och det gjorde det men han klagade fortfarande på ont där han slog i och även i bakhuvudet :(, vi fick vänta en stund sen sa dom att dom ville observera plutten i en till två timmar så vi fick sitta i barnväntrummet, han fick även en macka  och saft för att se om det kom något illamående men han lekte och åt precis som vanligt och efter två timma fick vi åka hem även mamma kom efter en timma och satt med oss tack för stödet underbara mamma <3 efter två timmar fick vi åka hem och Charlie hade ju inga ytterkläder med sig så vi fick en filt av sjukhuset som vi rulla in Charlie i <3 

Sen åkte Charlie till pappa och jag och mamma åkte hem . Känns riktigt jobbigt att han inte är här just nu :(

Han ska även observeras inatt ska skaka till på honom och se så han inte kräks oxå .

Mamma älskar dig min fina prins <3

Precis när han hade slagit i innan han svimma av .

I ambulansen. Underbar sjukvårdare som tog hand om Charlie perfekt . <3

Inne på akuten i rummet <3

Charlie och nallen <3

Bus i barnväntrummet <3

Påväg ut till bilen i pappas famn <3









2 kommentarer:

  1. Men gud, mosters lilla prins... älskade vänn.. usch va hemskt... vad sa dom?? varför svimmade han???

    SvaraRadera
  2. Men älsklingar! :( Usch, jag önskar jag var där hos dig nu hjärtat!! <3

    SvaraRadera