20 september 2013

Kan allt börja gå åt rätt håll SNÄLLA !

Ja jag vet egentligen inte varför jag skriver ut det här men jag känner att jag måste skriva av mig och har märkt att inte papper och penna hjälper och det är ju min blogg så jag skriver va jag känner för !

Just nu känner jag att det börjar gå lite åt rätt håll iaf fast det är mycket kvar som inte stämmer och måste fixas. 
Jag har ett bra tag nu gått hos en psykolog och jag som verkligen bara hatar psykologer och det aldrig har hjälpt för mig jag vet inte om det hjälper nu heller direkt men det är värt ett försök iaf !! 
Sen för några veckor sen så började af med en utredning på mig som egentligen skulle gjorts under skolgången eftersom jag alltid har haft det svårt, men men det görs nu iaf och det är en utredning på om jag har dyslexi och dyskalkyli ( dyslexi är med bokstäver att göra och dyskalkyli är med siffror ) ..
Så nu har jag en gång kvar bara innan dom lägger ihop allt och ser va det är jag har svårt för m.m.
Sen förhoppningsvis hjälper dom mig med jobb eller iaf så jag får in en fot någonstans någon praktik plats eller något liknande. Hoppas det går fort för vill verkligen ha svar. Jag känner ju själv nu när jag har gjort alla tester och allt att något iaf inte stämmer för har sjukt svårt med saker som jag inte innan har märkt själv ..

Och som jag sa så går jag hos en psykolog och hon tror att jag är deprimerad och har ångest för att jag inte har jobb och varje månad oroar mig för om jag ska klara av att betala alla räkningar och kunna köpa all mat jag behöver .. Och jag tror hon kan ha en poäng där ! Sen är det även att jag inte trivs hemma jag vill verkligen härifrån göra en nystart i mitt liv för har bott i den här lägenheten i 3 snart 4 år och det är för mycket minnen härifrån som jag bara vill glömma !! Så just nu letar jag både lägenhet och jobb i både Linköping och Norrköping .. 
Men det finns ju fan ingenting jag kan tänka mig alla jobb förutom att sitta som telefonförsäljare igen ! så jag är ju inte direkt kräsen . sen är det samma problem med lägenhet det är sjuk kö överallt och om man hittar en lägenhet som är bra och inte ha för hög hyra så är det sjukt många som har sökt med sjukt höga poäng eller något .. 

Om jag bara kunde få ett jobb och en ny lägenhet så skulle nog mycket i mitt liv och mycket med mitt mående bli så mycket bättre .

Så tar en dag i taget och ser vart det leder !

Glöm dina bekymmer imorgon kommer nya .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar