17 juli 2013

Bvc besöket om höfterna !

Nu har jag varit dålig med att uppdatera som vanligt, men jag har så mycket med mig själv just nu att jag knappt hinner med vänner och familj! Det brukar vara jag som tar hand om andra som har problem men det klarar jag inte längre av, andra får hjälpa och stötta mig i stället vilket jag inte är van vid direkt :/.
Men till det som jag skulle skriva om från början ..

Jag ringde bvc för ungefär 2 veckor sen pga av att Jag börja märka att Charlie går mer och mer inåt med fötterna sen klagar han att han får ont i benen och i ryggen ibland, och då började jag tänka ännu mer tillbaka att han har klagat på att han får ont vid/runt höfter och rumpa när man har satt ner honom i vagnen och även dagis har några gånger sagt att han är lite klumpigare än andra barn på dagis när han var mindre . 
Så igår hade vi en tid på bvc och min underbara mamma följde med oss :)
Så Charlie fick ta av sig skor och byxor och gå i kalsonger i korridoren fram och tillbaka och det syntes även då, sen fick han ligga på ett skötbord typ vilket han inte tyckte om egentligen men han låg så snällt och svara när hon fråga om det gjorde ont när hon drog och kände på höfter/knän/fötter ! :) sen till sist kollade hon bara fötterna och jag vart mer och mer nervös sen var hon klar och höfter + knän/ben såg bra ut tyckte hon men fotlederna kändes typ lösa/rörliga såg även när hon drog i dom att inte allt stod rätt till ! Så dom skulle prata med både vc och en ortoped om dom tyckte det var något att kolla upp hos en ortoped eller inte så dom ska höra av sig inom kort :/ 
Bara att vänta . Sen när vi gick ut från bvc så snubblade Charlie ännu en gång på fötterna och ramla pladask på marken . Inte undra på att han alltid har blåmärken på benen, stackare ! <3

Så nu är det bara att vänta på att dom ska höra av sig :/ jobbigt ! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar